Navman F20 Benelux

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navman F20 Benelux op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

guysan 03-07-2008

zijn er al nieuwe sd kaarten(2008) voor de f20

J. Duijn 24-06-2008
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Het aansluitsnoer voor in de auto is defect gegaan.
Dit gaf de hele tijd al problemen. tig keer draaien in de sigarettenaansteker voordat je spanning hebt. Het contrast is bij fel licht soms tekort, waardoor slecht leesbaar. Een vriend van mij heeft een tom tom. Gewoon veel dduidelijker afleesbaar bij fel licht.

Kan nergerns instellen dat ik niet over de snelweg wil. waypoints ook niet.

Ik ga over op een Tom Tom V4

Ward 27-09-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb deze ondertussen een half jaar in gebruik. Handig toestel zonder veel blabla. Enige nadeel is dat je het af en toe een rare zinsopbouw heeft, maar daar valt mee te leven en kan voor enige animo zorgen op een lange rit.

r smits 24-09-2007

ZEER GEBRUIKSVRIENDELIJK MODEL F 20
MOTIVATIE:
1. Rechtstreeks een STRAAT in te voeren en daarna krijg je een keus om de woonplaats te kiezen. Absoluut zeer gebruiksvriendelijk en bij het foutief in typen van het adres zie je een rood blokje zodat je het snel opnieuw juist in kan typen. Dit is bij mij weten uniek en zeer gebruiksvriendelijk om eerst een straat in te typen en daarna een keuze te kunnen maken uit de plaats, Wil je dit niet dan kan het natuurlijk ook eerst de woonplaats kiezen. Je maakt zelf de keuze.
2. Links in de bovenhoek zie je na hoeveel meter je de richting van de afslag moet volgen. Logische keuze van de fabrikant in het 3 D navigatiescherm. Bij andere merken zie je dit vaak anders en m.i. niet logisch.
3. Zelf gebruik ik het turn bij turn afslag scherm. Dit scherm geeft ZEER DUIDELIJK aan in de vorm van bijvoorbeeld een linker pijl aan met de straat aan na hoeveel meter je deze verkeersacttie moet uitvoeren. Werkt in de praktijk zeer fijn en het scherm is zeer duidelijk en absoluut niet vermoeiend. Vreemd dat ik hier weinig over hoor. Wil je toch hiervan geen gebruik maken dan kan je met de rechtstreekse navigatietoets (door deze in te drukken en eventueel meerdere malen in te drukken zelf een keuze maken van welke vorm je wilt navigeren. Zeer doordacht deze sneltoets en je hoeft helemal niet naar je menuscherm te zitten zoeken. Met andere woorden dit toestel heeft een sneltoets voor de vorm van navigeren, Geweldig !!
3. Gesproken mededeling komt op tijd en is duidelijk en niet verwarrend. Wil je dame of heer nog een keer horen druk gewoon in het navigatiescherm in de linker bovenhoek op bijvoorbeeld de alsdan aanwezig e pijl en ze gaat het nog een keer vertellen, Handig.
4. In het hoofdmenu bij Voorkeuren/veilgheid kan je naar wens de snelheid in brengen dat het systeem een piep signaal en visuele melding geeft bij overschrijding van die snelheid. Praktisch is bijvoorbeeld 80 of 85 km (maximum snelheid autowegen) in te brengen en bij overschrijding hoor je een piepsignaal en kan een bekeuring voorkomen en verdient het systeem zich zelf terug. Werkt prima !! Het systeem bevat geen datasysteem van de 80 km/120 wegen. Abslouut geen gemis. Gewoon bijvoorbeeld de genoemde snelheid invoeren en een bekeuring voorkomen.
5. Flitpaal meldingen etc worden keurig via een piep signaal en visuele waarschuwing duidelijk aangegeven. Wil je dit niet dan kan je dat natuurlijk in het navigatiemenu zelf in stellen.
6. Heb zelf de tmc module (verkeersinfo) erbij. Heb hier nog geen ervaring mee. Wat ik wel wil opmerken als je de navigatie F 20 uit de auto neemt dan hoef je hem niet los te koppelen van de stroomplug. De stroom plug zit immer in de tmc module en deze staat in verbinding met het navigatietoestel. F 20. Geweldig oplossing en geen geprul met de stroom kabel !!
7. Zuignap blijft prima zitten en schiet spontaan niet los !

Conclusie Geweldig navigatiesysteem en het door mij genoemde zeer gebruiksvriendelijke en zichtbaar duidelijk (TURN-By-TURN /AFSLAG SYSTEEM) absoluut ook een aanrader voor mensen met wat minder goede ogen. Compliment voor Navman en een aanwinst voor de verkeersveiligheid !

Trijsdijk 13-08-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Gebruiksvriendelijke navigatie, wel een zeer doordringende vrouwenstem, werd geleverd met zeer recente software. Touchscreen reageerd ook goed. Wel jammer dat hij bij de dichtbijzijnde tankstations ook die op een snelweg geeft terwijl het b.v. geen 1200 meter is maar 4 km om er te komen. Wel een scherp geprijst artikel wat zeker waar geeft voor het aankoopbedrag.

Andries KROES 29-06-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik was al een tijdje van plan zo'n navigatie systeem te kopen .Maar vond de Tom-Tom nogal prijzig .En voor mijn gebruik,is de benelux meer dan genoeg.Ik ben bijna 60 jr ,en kan met veraf bril niet zo goed lezen ,maar zonder die bril wel. Maar door een uitdraai van de computer,van Route net ,moest ik steeds mijn bril afzetten ,en dan lezen .Met de bijkomstigheid ,dat je dan minder op de weg let.En je brengt dan je overige weggebruikers in gevaar .Maar deze navman is een uitkomst.Ik kan mijn aandacht op de weg houden ,en ik kom precies waar ik wezen wil.Een perfect apparaat ,niet te ingewikkeld ,maar er zit op wat je nodig hebt ,en daarnaast is de verkeersveiligheid er ook nog meegediend .Ik ben bijzonder tevreden over deze NAVMAN F20 BENELUX .Ik heb al een paar keer geprobeerd hem op een dwaalspoor te brengen .Zij vraagt dan wel eventjes indien mogelijk maak een U-BOCHT.Maar later pikt ze gewoon de weg weer op.Al is het dan via een andere weg.En ik kan mijn aandacht gewoon bij de weg houden.Echt een uitkomst voor mij.Ik hoop dat die jaren meegaat ,een perfect hulpje.
DRIES

Bob van Slooten 14-06-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Geweldig apparaat. Werkt prima! Brengt me overal waar ik naar toe wil. Postcode (alleen cijfers) of plaats en straat ingeven en rijden maar. Zelfs moeilijk te vinden adressen zijn in te voeren. Heldere aanwijzingen als je ergens moet afslaan. Bovendien komen die aanwijzingen ruim van tevore. Heldere goed te bedienen display. Kan in dag en nachtstand worden gezet, eventueel door het apparaat zelf. De ontvangst van GPS-satellieten gaat ook goed in de auto. Thuis (binnen) lukt dat maar moeizaam. Dan moet ik het raam opzoeken.
Jammer is wel dat je apart een oplader voor thuis er bij moet zien te kopen. Veel kosten die gelukkig niet!
In de auto opladen schijnt moeizaam te zijn.
Ik ben van plan om een West-Europakaartje te kopen. Daar heb ik echter geen ervaring mee. Dus avonturen of dat goed gaat. Het bestand zal wel groot zijn.
Leuk is ook de POI-toets, die je naar een dichtsbijzijnd benzinestation of huisarts kan brengen. Ik merkte wel dat de witte pompen en sommige minder bekende pompstations er niet in staan. Dus duur tanken en soms verder rijden dan nodig!
Zorg voor een volle batterij voor je op pad gaat! De (volle) batterij kan maximaal drie uur stroom leveren.
Deze Navman is erg accuraat. Ik heb duurdere navigatie systemen gezien die minder presteren!

gsmfreak1 06-06-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Voor deze prijs is het een waanzinnig goed toestel ( wel gezegd voor deze prijs ) geeft zelfs bij vrije navigatie de straatnaam en nummer dat je voorbij rijdt en noch redelijk precies ook menu niet al te moeilijk en de navigatieroute dat hij uitstippelt vindt ik ook redelijk goed . Heb andere toestellen die geheel andere route's voorzeggen waar je soms bij afvraagt of je er wel zult komen . stemgeluid ook redelijk goed en scherm bij zonlicht ook redelijk goed . Met andere woorden prijs kwaliteit dik in orde .

Myra 21-05-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb dit navigatiesysteem nu bijna twee maanden, en ben er superblij mee. De Europa-versie heeft ons leuke routes gegeven (gewoon ergens een kortste route opvragen en je gaat bijv. in Frankrijk op kleine weggetjes dwars door de wijngaarden heen, geweldig). Af en toe heeft hij wat moeite gps te vinden, maar doorgaans gaat het erg snel. Twee keer nodig geweest 'm te resetten, maar wellicht wachtte ik niet geduldig genoeg en was het niet nodig geweest.
Het gebruik is erg eenvoudig, en ook als ik 'm niet aanzet om de route aan te geven vind ik het soms handig om 'm aan te zetten om op het scherm een overzichtje te zien van waar ik ben. Dat vergemakkelijkt het rijden soms erg.

Fijn dat dit systeem zo betaalbaar is omdat het gewoon doet wat je wil zonder extra toeters en bellen.

w van reede 14-05-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

goed en degelijke navigatie.

Vind snel de satelliet en het kaart materiaal is in orde.
Hier voor had ik een TOMTOM maar dit is pas prettig navigeren.

Ook een volgend systeem wordt weer een navman,

pluspunten:

parkeerplaats en tankstation knop voor direkt vinden in de regio waar je bent.

vlotte en vriendelijke navigatie
poi/np zoals hulpdiensten en winkels in de regio waar je momenteel bent vinden.

makkelijk adres in voeren.

minpuntje is dat er geen thuislader op zit, maar dit is eenvoudig op te lossen door een usb camerakabel te gebruiken om op te laden via de pc en communicatie!

Bas Jansen 29-04-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb sinds goed een week of 2 ook een Navman F20 Europa.
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Erg makkelijk in gebruik, alles wijst zichzelf.
Ook de eerste keer was het aanzetten en wegrijden, zo simpel als wat.

Wat ik wel een minpunt vind is dat er GEEN software pakket bij zat, deze moet je er los bij kopen (sofware + kabel)
Maar gelukkig had ik nog een zelfde kabeltje liggen en de software vrij snel op i'net gevonden.

barrel 07-04-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb eerst de Cartrek 400 gekocht, die wees me de meteen hoe het was om om te rijden. Niet echt nauwkeurig dus. Terug gebracht naar de winkel, want voor mijn werk heb ik hier niets aan.
De Navman F20 gekocht. Wat een verademing. Bracht me meteen naar de goede adressen. Zeer duidelijk. Goed in te stellen. Ben hier zeer tevreden over. Alleen jammer dat je de oplader voor thuis en USB kabel er nog bij moet kopen. En de oplader voor in de auto blijft niet echt zitten, wipt er steeds uit. Kreeg als advies van de winkel een andere 12 Volts plug te kopen (voor de handige klusser) en die eraan te zetten.
Maar al met al ik ben zeer tevreden over de Navman F20.

Mrs john 29-03-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

heb hem nu 2 dagen in bezit en ik moet zeggen een perfect ding. Is een kwestie van aanzetten ff het een en ander instellen en klaar voor gebruik. Een nieuwe route heeft ie zo berekent satelieten heeft ie zo gevonden en hij is heel makkelijk in gebruik. Ik rij ook wel eens met een tomtom voor me werk maar moet zeggen dat ik liever de navman heb. is gewoon een prima ding.

nelis69 28-03-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

F20 europe gekregen bij abonement. Gebruik deze in prive auto, kan alleen vergelijken met zakelijke auto met een vaste vdo dayton, maar hij doorstaat de vergelijking makkelijk. Zeer eenvoudige bediening, duidelijke stem en kaartjes, vind vrij snel sattelieten, en herberekend razendsnel. kan gewoon via een mini-usb opgeladen worden. Ook poi inladen is een fluitje van een cent (wel de software nodig!) ik ben zeer tevreden...

Jean47 21-03-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb mijn F20 nu 2 maanden. Nadat hij eenmaal satelieten heeft gevonden werkt hij prima, ook herberekenen, raak nooit positie kwijt.
Ik vind het wel storend dat het altijd 4 min.duurt voor ik satelieten heb gevonden, de eerste na 10 sec., de tweede na 20 sec., de derde duurt dan 3 á 4 min, dan pas geeft hij de positie door, de 4e weer 10 sec. later, tijdens het rijden zijn er vaak 6-8 satelieten beschikbaar.
Heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik een flitspaal toevoeg of verwijder.

Peter van Oort 20-03-2007

Sind 2 weken in bezit.
Makkelijk te bedienen, werkt goed.
Helaas zijn de kaarten niet aktueel. Mijn huis die uit 2003 is, wordt niet gevonden.
Ook in andere kleienere plaatsen laat de F20 het soms afweten.
Inmiddels geregistreerd en mijn huis is plotseling zichtbaar.
Maar verder goed apparaat. Zeker voor het geld.

Zucchero 12-03-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Mijn eerste navigatiesysteempje dus vergelijken kan ik niet. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. De handleiding heb je eigenlijk niet nodig. Navigatie gaat zeer precies. De (vrouwenstem) is goed verstaanbaar. Gelukkig wel, want het schermpje is niet al te groot. Om alleen daarmee je weg te vinden is niet makkelijk.
Satelieten zijn snel gevonden. Routes (her)berekenen gaat vlot.
Prima dingetje dus. Zeker gezien de relatief gunstige prijs.

kootstra 25-02-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ben sinds een paardagen in het bezit van een navman f20 europa. Moet zeggen het is een super aparaat voor die prijs
Geheel westeuropa opkaartje mee geleverd landen zijn ook apart te selcteren.Door een nieuw type ontvangst antenne is de ontvangst super ,gebruik hem in een peugeot 406 met warmte werende ramen alle satelieten worden gevonden.Ook tijdens het rijden geen uitval.
Route word dijdelijk en snel aangegeven, afslagen worden ruim van te voren aangegeven en 2keer herhaald.
Zeer gebruiksvriendelijk aparaat , zeker het aan schaffen waard , waar vindt je dit voor die prijs.

Tienusje 16-01-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb de Navman nu alweer een tijdje. En ik moet zeggen, ben er erg tevreden over.

Ik heb tot nu toe nog maar één keer gehad dat hij even in de war raakte. (dus een omweg moest maken). Maar tot nu toe ben ik altijd goed aangekomen. Zelfs wanneer we hem in de maling nemen....dan berekend hij keurig de route opnieuw voor je uit. Prima dus.

Wat ook fijn is , is dat je hem kunt instellen op flitspalen. Dan geeft hij een signaal, en je ziet hoeveel meter je er vandaan bent. (al geeft hij het soms ook aan op plekken waar de camera alweer is weggehaald...).

Daarnaast kan hij desgewenst ook de tankstations en eetgelegenheden aangeven. Kun je hem instellen op een maximum snelheid (signaal bij te hard rijden).

De dag en nacht modus is ook erg prettig. En je kunt kiezen op welke manier je de routebeschrijving op het scherm wilt hebben. (bijvoorbeeld 3D enz).

De mannen en vrouwenstem zijn duidelijk en goed verstaanbaar, en geven op tijd aanwijzingen.

Erg prettig is dat je veel adressen in de favorieten kunt opslaan en het huisadres er ook standaard in kan zetten...geen opnieuw opzoeken telkens als je naar huis wilt.

Ik ben er tevreden over. Vraag me ook af of de duurdere tomtoms nu echt zoveel beter zullen werken. Oké, misschien meer extra foefjes..stemmetjes enz. Maar hij brengt me waar ik wezen moet. En daar gaat het toch om.

Het enige nadeel vind ik wel dat er geen beschermhoesje word bijgeleverd. En telkens als ik hem uit de auto haal (laat hem nooit liggen....want dan halen anderen hem wel uit mijn auto!!)....dan heb je niets om het in te doen. Ik heb gezocht naar tasjes,hoesjes enz. Maar kon er geen vinden. Maaaar...toevallig zag ik dat ze van het Ikea merk halsportemoneetjes hebben. Soort zakjes met een rits. Hierin past de Navman wel. Het is dun, dus kan dan nog steeds in mijn tas,of jaszak. En ze kosten bijna niets......zolang het schermpje maar een beetje beschermd kan worden.

Nou ja, ik zou zeggen: aan de Navman F20 heb je een prima navigatiesysteem. Waar voor zijn geld. Geen overbodige toeters en bellen. Prima.

Maar naast wel systeem dan ook.....je zult altijd ook zelf allert moeten zijn. Het blijft techniek.

karel 2 10-01-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Nu een maand in het bezit van de navman F20.
Voor de prijs hoeft je het niet te laten.
Voor je begint moet je wel goed de handleiding lezen,zul je merken dat het een
zeer eenvoudige en goede uitleg wordt gegeven.
Heb hem vele keren op een dwaalspoor gebracht maar pikte binnen twee-drie
seconden zo het adres weer op.
Afslaggen,straten,rotonde's,postcode's,parkeerplaatsen,tankstations een druk op
de knop en alles in beeld.
Licht sterkte kun je stellen,zeer goed beeld zowel overdag als avond ,mooi
beeld.
Accu is ook goed +- drie uur zonder snoer.
SD kaart kun je er ook in stoppen,wel via de site bestellen.
De houder op het binnen raam zit als een huis,op onverharde wegen
gereden,blijft keurig zitten waar het zit.
Ontvangt sateliet éérste keer duurt ongeveer vijf minuten,daarna als het in je
navigatie zit slechts één minuut.
Dus mijn conclusie is,
Geweldig ding voor in de auto,fiets,lopend,water.
P.S. Mijn zwager heeft een hele dure TomTom niets anders dan ellende.

Jambo2004 09-01-2007
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Sinds twee weken in bezit, compact model, bediening spreekt voor zichzelf met
het touch screen. Bij mij heeft hij binnen een aantal sec een gps-signaal en
stuurt hij mij perfect de goede kant op. Kortom gewoon heel veel navigatie voor
een schappelijke prijs. Nadeel; er wordt geen oplader voor thuis meegeleverd.
Ik had nog een usb kabel liggen die op de unit past(mini usb) en laadt hem
gewoon op via mijn lap-top.

vic2 08-01-2007

heb de F20 nu een paar weken in mijn bezit heb deze gekocht na het lezen van 3
revieuws op de site van kieskeurig.ik kan allen maar zeggen dat ik er geen
spijt van heb.de dag nacht stand op autom. erg handig.
heel goed te bedienen als je van de route afwijkt met een paar tellen heeft hij
de nieuwe route er weer op staan . goed navigatiesysteem voor een mooie prijs.
scherm is duidelijk en de route wordt goed aangegeven
de afslagnummers op de snel weg vorden vroeg tijdig aan gegeven.wat ook
makelijk is de knop voor de dichts bijzijnde benzinepomp en parkeerplaats.
min punt is geen beschermhoes

Bruzeno1 30-12-2006
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Ik heb deze Navman nu enkele weken en het werkt prima. Echt een aanrader,
Zeker gezien de prijs.
Een beetje een eigewijze routeplanner, want je moet natuurlijk zelf ook na
blijven denken. Soms zijn er ook andere routes die je prettiger vind om te
rijden.
Alles heeft er natuurlijk mee te maken hoe vaak je zo'n planner gebruikt. En
dit is zelfs voor de regelmatige gebruiker een prima keus.
En wat een rust geeft het je als bestuurder om ver van te voren al te weten
welke afslag je moet hebben.

De Giel 29-12-2006
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Navigatie van een hoge kwaliteit voor een gunstige prijs. Bij het voor 't eerst
aanzetten krijg je een wizard te zien waarmee je de belangrijkste instellingen
eenvoudig kunt aanpassen naar jouw wensen. Zelfs de stem voor de aanwijzingen
is aan te passen naar man/vrouw. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en simpel.
Ook het instellen van flitspalen en andere POI's is kinderlijk eenvoudig.
Ondanks ik voorruitverwarming heb, heeft de F20 geen enkel probleem met het
vinden van satellieten. Binnen één minuut heeft hij genoeg satellieten gevonden
voor een nauwkeurige plaatsbepaling. Ook het aanpassen van een route is geen
probleem. Toen ik laatst door werkzaamheden aan de weg, van mijn ingestelde
route af moest wijken, werd er binnen 15 sec. een nieuwe route aangegeven.
Kortom een zeer goede, nauwkeurige en vriendelijk geprijsde navigatie. Enig
puntje van kritiek is dat er geen beschermhoes wordt bijgeleverd, deze zal
apart moeten worden aangeschaft.

Janmaarssen 29-12-2006
Geschreven voor: Navman F20 Benelux

Dit apparaat aangeschaft , en nog geen minuut spijt van gehad. Vindt satelieten
super snel, zelfs binnenshuis en in parkeergarages. Geeft duidelijke
instructies onderweg en noemt zelfs afslagnummers. Zeer gebruiksvriendelijk,
veel POI's , van alles en nog wat. Duideijk beeld met vele opties. Jammer dat
er weinig accessoires bij zitten. Gebruik de oplaadkabel van de Creative zen
als oplader.Werkt prima, maar ook via je pc laadt het apparaat snel op.De dag
en nacht schermweergave werkt super. Zet hem op'auto'en het scherm past zich
aan de lichtomstandigheden aan. Voor deze prijs een top navigatiesysteem. Hier
kan volgens mij zelfs tomtom niet tegenop.